Behöver du lite ny inspiration inför höstens försäljningssäsong?
Det är aldrig fel att regelbundet se över hur du med enkla medel kan förbättra din e-butik.
Vi har samlat 10 enkla tips för e-handlare som snabbt kan ge resultat i kassan..



1. Bjud på dig själv.

Försök få din webbutik att kännas engagerande och personlig.

2. Gör det enkelt att söka och navigera.
Ett pedagogiskt upplägg av din webbutik lönar sig i längden.

3. Satsa på bra kundservice.
Det är en evig sanning att nöjda kunder ger återköp.

4. Erbjud snabba leveranser.
Är det något kunder inte vill så är det att vänta!

5. Erbjud flera betalningsalternativ.
Då kan kunderna själva välja det som passar bäst.

6. Förenkla din vardag.
Välj ett bra system för transportadministration t ex Pacsoft Online som är kostnadsfritt för Postens avtalskunder.

7. Certifiera din e-handel
Om kunderna känner sig trygga så kommer de också handla mer.

8. Optimera din sajt så att du syns i sökmotorer.
Men se också till att du aktivt letar nya kunder genom att använda andra kanaler för din reklam.

9. Glöm inte kundvården!
Du vet vilka dina bästa kunder är och var de bor. Med direktreklam kan du bygga relationen!

10. Ta hjälp av experter om vill du expandera till andra länder.
Det är viktigt med någon som kan språket och känner den lokala marknaden. När det gäller tullfrågor, frakthandlingar, avgiftshantering och returfrågor kan Posten hjälpa till.