En av de allra vassaste funktionerna i Google Analytics är Spårning av E-handel. Trots det ramlar vi fortfarande över webbshoppar som inte implementerat spårningen, gör det!

Spårning av E-handel är ett av de mest kraftfulla verktygen du kan ha i din låda om du är e-handlare och vi tänkte spendera en artikel med att berätta precis hur bra det är.
Till att börja med så stöder de flesta plattformar spårning och det är inte alls lika krångligt längre att komma igång, ofta handlar det om att bara slå på spårningen. Varför ska du göra det då?

Det första vi ska komma ihåg är att veta är något helt annat än att tro. Spårning av E-handel förflyttar dig från trosområdet till en som vet.

Ifall du missat

Om du inte vet vad Spårning för E-handel gör så ska vi nämna några frågor som du borde ställa dig som funktionen svarar på:

  • Vilket sökord genererar mest försäljning?
  • Tjänar jag mer eller mindre pengar på sökorden med hög bouncerate?
  • Finns det sidor på sajten som gör mina besökare mer köpbenägna?
  • Vilka annonser genererar försäljning?
  • Det finns en uppsjö andra frågor av den typen och du kan få svar på dem alla bara du slår igång funktionen, vill du verkligen vara utan den här informationen?

Hur man slår på Spårning >>

Källa
http://www.sokmotorkonsult.se/seo/nyborjare/anvand-google-analytics-sparning-e-handel