Framgångsrik nederländsk plattform gör nordiska detaljhandlare bättre rustade att möta sina europeiska kunders behov, nu och i framtiden. 

  • En flexibel lösning som kombinerar möjligheterna att handla med kort och betala i efterhand
  • En internationell betalningsmetod med lokala webbsidor på alla marknader gör det möjligt att sälja till kunder både inom landet och utomlands
  • Försäljningskanaler on- och offline integreras i en och samma lösning

Bakom lanseringen står arvato Financial Solutions, internationell leverantör av betalningslösningar.

Redan idag är AfterPay den mest populära lösningen i Nederländerna för de som vill betala efter leverans. AfterPay ger kunderna flexibilitet att själva välja betalningsätt, oavsett vilket land de bor i. Och redan vid lanseringen är tjänsten anpassad till de krav som finns på betalningar i olika länder.

arvato har lång erfarenhet av internationellt skalbara produkter med stark lokal support, och AfterPay är inget undantag. Tjänsten är perfekt för e-handlare som brottas med kundernas ökade krav på att kunna handla enkelt och bekvämt. Dagens kunder vill att det ska fungera på samma sätt oavsett kanal eller marknad, och de vill ha friheten att själva välja hur och när de ska betala.

– De flesta vill fortfarande helst betala efter att varan levererats. AfterPay tar den möjligheten till nästa nivå, säger Jan Altersten, vd för arvato i Norden.

Med vår lösning kan man betala med kort även efter att varan levererats. Den går att använda såväl både on- som offline och stödjer internationell expansion och försäljning. Kombinationen ger e-handlarna en framtidssäker och konkurrenskraftig betalningsmetod som möter kundernas krav på bekvämlighet.

Portalen My AfterPay, är en viktig del av tjänsten. Här får kunderna en översikt över alla sina affärer. I portalen visas inköp från de olika handlare som erbjudit betalning via AfterPay, och här väljer kunderna själva hur de vill betala. Det också möjligt att öppna ett konto och ansöka om en delbetalningsplan när som helst under betalningsperioden.

Genom att kombinera möjligheten till kortbetalning med betalning vid leverans, tar AfterPays enkla och flexibla betalningar till en ny nivå. Kunderna kan i tjänsten välja hur de vill betala sina fakturor – med kreditkort eller med någon av de andra lösningar som finns tillgängliga där kunden bor.

Förutom att AfterPay gör det enkelt för kunderna att betala ger lösningen mervärde till butiksägarna. De har sin egen portal – ett branschledande verktyg som ger information om köpbeteenden, demografi, tid och plats för inköp och mycket mer.

I portalen kan e-butikerna hämta information i realtid och löpande optimera sin försäljning och sina marknadsföringskampanjer. Stefan van der Berg, International Solution Line Manager for Invoice and Financial Solutions på arvato, förklarar:

– AfterPay gör det inte bara mer bekvämt för slutkunden. Genom att ge handlarna nya insikter om sina affärer hjälper vi dem att förbättra sin position på marknaden och öka försäljningen i sina kanaler.

Vill du veta mer om hur AfterPay fungerar för konsumenter är du välkommen att besöka AfterPays hemsida: afterpay.se

Mer om fördelarna för e-butiker finns här: arvato.se/payment-solutions.