marknadsföring google analytics

Marknadsföring är en investering

Marknadsföring, det bästa sättet att skapa medvetenhet som är mätbart i dagens digitala värld.
Det är med mätbarheten och statistiken vi utvecklar marknadsföring för att nå rätt kund på
rätt plats som dessutom söker dina tjänster och produkter just nu. När dina produkter och tjänster
finns där kunden letar har du lyckats över förväntan. Precis så ska du sätta dina mål men med rätt
verktyg i fickan.

Låt oss säga att svaret på ditt behov finns precis framför ögonen där du letar. Då är du en mycket
tacksam kund som hittar det du vill ha, när du vill ha det och dessutom serverat på ett silverfat när
du snäpper med fingrarna. Utifrån ett företags perspektiv kan du precis nu vara den absolut bästa
kunden någonsin med ett förväntat beteende som ger klirr i kassan och gynnar dina behov.

Att underlätta för kunderna på det sättet skapar trogna kunder och gör jobbet enklare för företag
som vill sälja mer, rätt vara till rätt kund för att minimera felköp, ingen kund som vänder i dörren
då de gått till fel butik och i all ära detta är egentligen bara genuin marknadsföring på internet som
vi inte kan förbise. Det handlar i många lägen om kunden och att gynna kunden men hur gör vi bäst
det och vilka verktyg får du som ger dig försprånget på marknaden.

Det finns massor med hjälpmedel för att underlätta för företag att visa sina varor
med hjälp av marknadsföring och strategiskt sälja mer för att kunden hittar vad de söker ganska snabbt.

Jobbar du med sökmotoroptimering har du världens möjlighet att ta över din marknad som du tidigare
inte haft möjlighet till. De flesta företag vet vad sökmotoroptimering är men inte hur det används eller
hur man ska få rätt effekt på insatsen. Där handlar det om ”Return of Investment” för företaget att kunna
utnyttja investeringen till att öka försäljningen och därmed eliminera kostnaden för konsulten.

För att kunna jobba effektivt med sökmotoroptimering krävs det goda underlag för att styrka dina
insatser. Analyser och statistik ger svaren på kundens behov där vi kan se tydliga tecken på beteende
för att nå målet för ett inköp. Det finns idag massor med information och data för att använda som
underlag för anpassning av en marknadsföringskampanj. De flesta företag ser det som en kostnad
istället för en investering och därmed blir det inte gjort.

Möjligheten med sökmotoroptimering är att underlätta för ditt företag att sälja mer av varor och tjänster,
skapa nöjdare kunder, sänka kostnaden för marknadsföring och bygga långsiktig strategi kring din
verksamhet.

Ring mig så kanske vi kan ses för en analys och strategi kring din verksamhet.

Michael Baggelin
0722443350