Marknadsundersökning med svenska e-handlare

Ehandelsinfo.nu har genomfört en undersökning kring B2C och B2B bland svenska e-handlare: är det begrepp som fortfarande är relevanta 2018 eller börjar B2C (handel till privatpersoner) och B2B (handel mellan företag) mer och mer flyta ihop?

En slutsats av undersökningen är att nästan tre fjärdedelar av svenska e-handlare över tid vill sälja till både privatpersoner och företag – inte välja endast ett segment. Hur detta kommer påverka svensk e-handel?

För svenska e-handelskunder kommer detta sannolikt innebära fler möjliga leverantörer och större konkurrens – och därmed bättre service, bättre priser och bättre köpupplevelser.

 

Här hittar du undersökningen B2C och B2B 2018

Källa: Ehandelsinfo.nu – undersökningen baseras på svar från 492 svenska e-handlare under mars 2018.

 

Kostnadsfria B2B-webinar 4 maj 2018 kl 10-11
Välkomna till ett Webinar med fokus på B2B och e-handel där arvato och Storm Commerce diskuterar hur en optimal e-handelslösning för B2B ser ut, vad du bör tänka på inför en upphandling samt hur du framtidssäkrar din e-handel. Vi kommer också diskutera begreppen  B2C och B2B och inom vilka branscher och segment dessa begrepp börjar suddas ut.

http://go.arvato.se/B2B-ehandel.html