Skriv åt oss
ehandelstips.se är en webbtidning med artiklar för dig som arbetar inom e-handel.
Vi är ständigt på jakt efter duktiga skribenter inom detta område.
ehandelstips.se drivs ideellt av eldsjälar inom e-handel och de annonsintäkter som kommer in läggs på att marknadsföra sajten.
Vår vision
Ehandelstips.se ska vara förstahandsvalet för personer/företag som vill nå ut med intressanta artiklar till e-handelsbranschen.
Fördelar med att publicera dina artiklar här
– Du når en stor mängd läsare
– Du kan indirekt marknadsföra ert företags tjänster och produkter (inom rimliga gränser)
– Vi tillåter inlänkar till dina webbsidor
– Alla artiklar publiceras även i vårt nyhetsbrev som skickas till 13.000 webbutiksägare
De önskemål vi har angående artiklar är
– Artiklarna ska vara riktade mot e-handlare och tillföra nytta för dem
– Du har inga krav på att publicera ett visst antal artiklar
– Vi uppskattar om artikeln är en unik för ehandelstips.se eller en modifierad version av en befintlig artikel
Vill du publicera artiklar på ehandelstips.se maila hej@ehandelstips.se
Urban Lindstedt
E-handel slutar aldrig att fascinera mig. Urban har bevakat e-handel sedan år 2000 och driver podden Ehandelstrender sedan 2016.
Johan Svenring
Ägare till Ehandelstips och gedigen erfarenhet av e-handelsbranschen. Stor passion för nya trender, är i grunden utvecklare och entreprenör.
Adam Axelsson
Online marketer som driver olika affiliate-projekt. Driver bland annat hemsidan abono.se
Albin Sandberg
Albin Sandberg arbetar på den digitala marknadsföringsbyrån Adsight, där han hjälper kunder med allt ifrån sökmotoroptimering till sökmotorannonsering, samt annonsering via sociala medier. Han är en del av produktionen och har ett övergripande ansvar av att både planera och implementera digitala marknadsföringsstrategier som genererar resultat för kunderna. Utöver detta skriver han på Adsights nyhetssajt Söknytt.
Albin Stööp
Albin har en bred erfarenhet av digital och datadriven marknadsföring med bakgrund från bland annat från Let’s Deal, där han arbetat som marknadschef sedan bolagets start. Han fastnade tidigt för Facebook-annonsering och har varit expert inom området de senaste 8 åren. 2015 grundade han AI-plattformen Zalster; en plattform som automatiserar och optimerar Facebook annonsering med hjälp av algoritmer tillsammans med mängder av kompletterande funktioner som täcker varje Facebook-annonsörs behov, oavsett budgetnivå.
Alexander Öqvist
Alexander jobbar som Byråchef på Synlighet i Stockholm. Synlighet är en nordisk digital marknadsföringsbyrå som har funnits sedan tidigt 2000-tal med 60 medarbetare i Norge och Sverige. Alexander har tidigare arbetat som Web Manager & Nordic SEO Lead på Danske Bank samt Senior Konsult på Pineberry. Alexander sitter även med i juryn i ett flertal prisutnämningar som t.ex. European Search Awards.
Christer Pettersson
Christer jobbar som Head of E-commerce and Commercial Digitalization på Hultafors Group, som erbjuder en produktportfölj av ledande varumärken som Hultafors, Snickers Workwear och Wibe Ladders. Christer har tidigare bland annat arbetat som Nordic E-commerce Manager på Apollo Travel Group, E-handelsansvarig på mediehuset IDG och E-commerce and Marketing Manager på Arvato. Christer är en ofta anlitad föreläsare och har bland annat skrivit böckerna ”Gräv guld i dina egna kanaler” och ”SEO för alla - en snabbkurs i sökmotoroptimering för dig som vill ranka högt på Google”, som bägge ger konkreta tips för att öka såväl synlighet och trafik som försäljning och kundlojalitet.
Björn Påhlman Spenger
Björn startade sin första e-handel vid 15 års ålder, är medgrundare till e-handelsbolaget Confident Living, och driver idag Fashion Tech Group som bygger produktvarumärken med stora influencers. Björn är också rådgivare och styrelseledamot i flertalet e-handelsbolag, och driver podcasten Framtidens E-handel.
Carl-Henrik Bronäs
Carl-Henrik är en av grundarna till Onlinevideobyrån Stockholm Media Factory. Carl-Henrik har jobbat inom ett brett spektrum av onlinemarknadsföring där hans sinne för analys och konvertering innebär att det alltid är affärsnyttan som kommer i första hand.
Carl Kling
Carl Kling har sedan 2016 jobbat med influencers och influencer marketing genom influencernätverket Interlaced Influencers.
Christer Johansson
Christer arbetar mycket med frågor som rör konsumentlagstiftning, inkassojuridik och personuppgiftshantering och håller även utbildningar för klienter inom bland annat dessa områden.
Christian Rudolf
Christian Rudolf äger och driver Topdog SEO. Christian är seo konsult och internetmarknadsförare.
Christine Björklund
Christine är copywriter och journalist och driver CopyJournalisten
Danielle Öberg
Danielle driver Norrlands Webbyrå som levererar copy och sökmotoroptimerad text till företag på webben. Byrån hjälper också företag med deras sökmotoroptimering, digital marknadsföring samt webbdesign i Wordpress.
E-commerce SUCCESS
E-commerce SUCCESS är podden om framgångsrik e-handel. I podden intervjuas framträdande personligheter inom e-handelsbranschen. Vi pratar om deras framgångar inom e-handel och om hur resan fram till där de är idag har gått till.
easyfairs
Här samlar olika skribenter från mässbolaget easyfairs (e-Commerce Stockholm) sina bästa artiklar inom e-handel.
Ebba Edlund
Ebba jobbar på DIBS Payment Services som varje år släpper Svensk E-handel – en rapport fylld med tips och statistik kring e-handel och hur, vad och varför konsumenter handlar på nätet.
ehandelsinfo
ehandelsinfo.nu är en tjänst om skapar undersökningen riktade mot svenska e-handlare.
Emanuel Tammelin
Emanuel har mångårig erfarenhet av ehandel i Kina. Nu medgrundare bakom webbhotellet Templ.
Emelie Ågren
Emelie Ågren arbetar på Gravel - en byrå som erbjuder helhetslösningar för sociala medier. Hennes roll är produkt och affärsutvecklare och hon arbetar strategiskt med att optimera affärsmål och affärsnytta för Gravels kunder. Hos Gravel ligger mätbarhet och resultat i fokus. Behöver ni hjälp med att mäta er investering i sociala medier, öka er försäljning eller tillväxt så tipsar dem er gärna.
Emilie Olsson
Emilie driver idag Boxons digitala marknadsföring genom bl.a. content som berör smarta e-handelsförpackningar, trender, e-handelsutveckling och mycket annat.
Emma Rydell
Emma arbetar med marknadsföring på Ageras - en snabbt växande förmedlingsplattform av tjänster inom revision, redovisning och ekonomisk rådgivning som är etablerat i 5 länder. Emma har ett stort intresse för digital marknadsföring.
Erik Nyström
Digital marknadsförare sedan 2012. Brinner för att hjälpa människor förstå hur den digitala strategin hänger ihop. SEO, Analytics, Ads osv samt hur de kan tolka sin statistik och förbättra sin rapportering för att ta bättre beslut.
Harald Lindström
Harald jobbar som affärsutvecklare för Prime Penguin, som digitaliserar och internationaliserar ehandelslogistiken genom deras användarvänliga plattform och nätverk av integrerade 3PL-partners. Harald har internationell erfarenhet av e-commerce och har tidigare arbetat som Key Account Manager på Klarna.
Henrik Hansen
Henrik Hansen har jobbat med internationell handel och försäljning i över 20 år. Tillsammans med kollegerna på det nordiska bolaget MakesYouLocal, har Henrik en unik erfarenhet som han gärna delar med sig av. MakesYouLocal jobbar specifikt med e-handlare som skall igång eller redan är igång internationellt.
Jacob Bartoletti
Jacob är entreprenör och driver en portfölj av olika webbplatser som syftar till att ge aktuella råd och tips för e-handlare på respektive marknad. Jacob skriver även artiklar relaterade till e-handel för flera ledande företagssajter.
Jesper Lindius
Jesper jobbar dagligen med att skapa bättre räckvidd, tillväxt, varumärkesmedvetenhet och kundengagemang med hjälp av olika digitala kanaler
Jesper Löfstrand
Jesper har gått från självlärd affiliatemarknadsförare till att framgångsrikt jobba med marknadsföring och digital innovation inom några av de tuffaste branscherna online. Han driver egna digitala projekt och är grundare av karljesper.com där han delar med sig av strategier och taktiker som hjälper företagare att tjäna mer och stressa mindre.
Jimmy Björnhård
Med 16 års erfarenhet av SEO och digital marknadsföring driver Jimmy nu byrån Anegy tillsammans med fantastiska medarbetare och digitala specialister. Anegy har hjälpt bolag som Samsung, Ikea, Electrolux, H&M, Audi, Unionen m.fl. med sin digitala marknadsföring. Anegy erbjuder främst konsulter inom SEO, Paid Search, Paid Social, Sociala Medier, konverteringsoptimering, email marketing, marketing automation, Webbanalys & strategi.
Joachim Almeke
Igenom hela mitt livet har jag jobbat med idéutveckling och haft en stor passion för grafisk form, konst och design. Under livets krokiga vägar sprang jag på webbutveckling. Sitter idag på Viva Media som är en fullservicebyrå inom digital marknadsföring, där mitt uppdrag är främst webbutveckling och SEO
Joanna Warnestad
Joanna Warnestad arbetar som SEO-specialist på digitala byrån Anegy som erbjuder expertis inom flera områden av digital marknadsföring. Hon har gedigen erfarenhet av e-handel inom både B2C och B2B, där hon haft mest nytta av sin roll som SEO-expert i kombination av ett brinnande intresse för innehåll.
Joeri Christiaans
Joeri Christiaans är datavetare vid Adchieve och har en bakgrund inom matematik. Han arbetar dagligen med att optimera orderdata och utveckla algoritmer.
Jorge Castro
En av Sveriges 101 supertalanger 2019 - enligt veckans affärer årliga lista. Finalist i kategorin Årets marknadsförare 2018 på Motorgalan. Jobbat med marknadsföring i över 8 år, idag är jag marknadschef på ABS Wheels Sweden AB. Älskar allt som rör ämnet Growth hacking. Här är mina senaste tips hoppas du gillar dom :)
Johan Åberg
Johan Åberg är konsult på Nivide AB, en digital byrå i Malmö, som hjälper företag att hitta nya kunder på nätet genom strategisk rådgivning, utbildningar och olika operativa tjänster, exempelvis sökordsannonsering med Google AdWords.
Johan Hummelgård
Johan Hummelgård startade Skribentus 2004 har sedan 2015 arbetat med företaget på heltid. Idag består Skribentus av tre skribenter med olika specialinriktningar. Företaget producerar content till SEO-bolag, affiliates, E-handlare och bloggare, allt från enklare off-page till avancerade guider. Kan bättre texter ge bättre ranking? Det tror i alla fall mr Skribentus.
Johan Klippinge
Johan arbetar som Marknadschef på Cross Nordic Logistics och har över 20 års erfarenhet från logistik och distributionsbranschen.
Johan Sunnanängs
Johan har jobbat med digital marknadsföring hos Nordnet i sju år. Sedan ett par år tillbaka driver han även flera olika affiliatesajter som nu har tiotusentals besökare. Nu i år, 2020, startade han webbyrån JSDigital.se. Byråns huvudfokus är SEO och webbutveckling.
Johan Svensson
Johan Svensson ansvarar för såväl marknad som befintliga kunder hos SiteSmart. SiteSmart är utvecklare, konsulter och driftare utav e-handelsplattform samt ytterigare produkter som marketing automation TrackSmart och Show2Friends. Kombinerar sin bakgrund inom digital media med SiteSmarts kunskapsbas till e-handlarnas förfogande.
Jonas Carlström
Jonas har bl.a. en bakgrund från Schibsted och digitalbyrå. Samt skapare av flera affärsutbildningar online & workshops inom Facebookannonsering, Mediaköp, Google Adwords (SEM) och SEO.
Jonatan Johansson
Digital marknadsförare med erfarenhet av growth hacking, data analys, och att leda tvärfunktionella projekt.
Jonathan Borteij
Lång erfarenhet av digital marknadsföring. Stor passion för e-handel, bakgrund som webbutvecklare men på senare tid valt att specialisera mig inom digital marknadsföring. Specialiserad på SEO, SEM, SERP, Analytics, A / B-testning och AdWords med 5 olika certifieringar från Google.
Jonny Rosengren
Jonny har arbetat med SEO, Content Marketing, SEM och e-handel i över tio år. Han är idag delägare i rekryteringsföretaget E-commerce recruit och driver ett antal framgångsrika SEO-sidor samt e-handelssajten Posterkid.se.
Josef Abou
Josef Abou har genom åren hjälpt flera hundra företag med att etablera och utveckla sin digitala närvaro med inriktning e-handel, konverteringsoptimering och bättre synlighet i sökmotorer.
Karl Kihlbom
Karl är senior konsult inom e-handel och ansvarar för Vendres eget e-handelssystem V-commerce samt andra stora e-handelssatsningar på den svenska marknaden. Senaste året har Karl haft uppdrag hos Pricerunner, Webhallen & Bygghemma med arbete inom konverteringsoptimering eller e-handelssystem.
Käthe Nilsson
Käthe Nilsson är grundare av Mediaklar AB och brinner för e-handel, blogg och sociala medier. Käthe startade sitt första webbföretag 1999 och en röd tråd har varit att koppla samman content med e-handel. Hon har också startat Hittabox.se, Sweden Influencers, Bloggmingel.se och Optimalehandel.se.
Katrin Lundgren
Katrin Lundgren är VD, grundare av, och driver Kodmyran AB. Har jobbat med e-handel i olika form sedan 2001
Krister Maxe
Krister skriver annonser, säljbrev, e-postkampanjer, radioreklam, webbsidor, DM- och Internetkampanjer för många av Sveriges mest framgångsrika företag. Under de 19 år han varit aktiv copywriter har han bland annat jobbat med : IKEA, Svenska Spel, Statoil, Kodak, SAS, Veckans Affärer, Glocalnet, ICA, Naturapoteket, Dormy Golf, Företagarna, Svensk Mjölk, ÅF, BlueStep, Nordea, ComHem, Renault, Försvarsmakten och många andra.
Kristin Angström
Kristin arbetar med kundkommunikation på SEO DESIGN, en digital byrå med fokus på att utveckla kunders verksamhet online. Byrån grundades för 15 år sedan och besitter en bred kompetens inom e-handel, marknadsföring, webbutveckling, SEO och SEM.
Lovisa Falkenberg
Lovisa Falkenberg har bred erfarenhet från kommunikation och marknadsföring, både inhouse och som konsult. Idag arbetar Lovisa som Content Manager på betalföretaget Bambora. Genom enkla betallösningar vill Bambora hjälpa sina kunder att växa och nå sin fulla potential. Bambora hjälper nu över 125 000 handlare i 65 olika länder att ta betalt, de har bland annat kunder som Komplett, Tre, Specsavers och Taxi Stockholm.
Magnus Schill
Magnus arbetar på den digitala marknadsföringsbyrån Anegy och har hjälpt både mindre start-ups och större etablerade bolag såsom Linas Matkasse, Electrolux Home, Resia och Evolution Gaming med sin digitala marknadsföring. Han har ett stort intresse för e-handel och är främst expert inom performance marketing, med fokus på Facebook- och Google-annonsering.
Markus Nordlund
Markus jobbar med affärsutveckling på Easycom och hos deras kunder. Markus brinner för att hjälpa e-handlare till lönsammare affärer med hjälp av nya tjänster för smart digital returhantering och automatiserad säljstyrning.
Max Sokolov
Max Sokolov är Nordisk e-handelschef på ett av världens största bokförlag HarperCollins. Han har en bakgrund inom utveckling och har varit e-handelsstrateg för många framgångsrika e-handlare i Sverige.
Michael Baggelin
Michael har arbetat som digital designer, webbutvecklare, SEO-konsult och medialärare sedan 1997. Erbjuder sina tjänster genom Clever Click, en Webbyrå i Göteborg som fokuserar på SEO, struktur och användarvänligt innehåll.
Nils Fridlund
Nils Fridlund skapar med sitt företag Sunbird snygga hemsidor som ökar företags försäljning online. Nils har jobbat med resultatbaserad sökmotoroptimering sedan 2012.
Omid Ghanbari
Omid har en bakgrund inom finans men var under 2015 med & grundade jämförelsetjänsten Matspar. Målet med tjänsten är att hjälpa konsumenter att göra mer medvetna matinköp, samtidigt som de kan spara pengar genom att bygga sin inköpslista på plattformen och jämföra priser mellan alla matbutiker på nätet.
Oscar Coronel
Oscar är jurist och driver Boncom Law AB som erbjuder specialistrådgivning inom e-handelsjuridik och konsumentjuridik för företag. Han har tidigare bland annat arbetat på Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och där haft särskilt ansvar för frågor som rör distansavtalslagen.
Oskar Elvhage
Oskar har jobbat över 10 år inom ehandel främst inom sökmarknadsföring och driver en ehandelsbutik som heter Lyxdesign.se. Var tidigare grundare och VD för bl.a Shopello
Peder Grönvall
Peder är content writer på Buzzlemedia och har även hand om nykundsbearbetning. Han har tidigare jobbat med Google Ads på Googles kundtjänst och Peder och Buzzlemedia har kompetensen och framtidstron på att ständigt förbättra - båda internet och sig själva.
Ramtin Ohadi
Ramtin har god förståelse för hur design, teknik och beteendevetenskap ska kombineras på en e-handel för att influera besökaren till ett köp. Driver idag design- och webbyrån Eloge.
Rickard Eriksson
Rickard grundade världens första sociala medium på webben; LunarStorm och har arbetat kommersiellt med sociala medier, innehållsutveckling och PR i över 20 år. Idag sprider han sin kunskap via Nischad Utbildning, där han även rankar 890 000 företag i hur duktiga de är att nå ut i sociala medier.
Robert Grimm
Robert Grimm arbetar som Digital Marketing Executive på Davpack, som förser företag i Sverige med emballage och förpackningslösningar genom e-handel.
Sabine Ljunggren
SEO-specialist på byrån Anegy där hon leder företagets SEO-team. Föreläser inom digital marknadsföring ute hos företag och skolor i Stockholm. Utsedd till "Young Marketing Professional of the Year" av SEMrush.
Stefanie Schouten
Stefanie Schouten är datavetare vid Adchieve och har en bakgrund inom matematik och ekonometri. Dagligen är hon engagerad i analys och optimal användning av data och utveckling av algoritmer. Tillsammans med kunder översätter hon detta till deras marknadsstrategi.
Sven-Anders Bergström
Ägare till GetWebbed och gedigen erfarenhet av affiliate, sökmotoroptimering och marknadsföring.
Svenska SEO-priset
Svenska SEO-priset 2020 vill uppmärksamma sajter som syns organiskt med hjälp av SEO. Svenska SEO-priset är en ideell organisation som instiftades år 2019.
Thomas Van Loo
Thomas är en marknadsföringsnörd som främst inriktar sig på annonsering på sökmotorer & sociala medier. I sin roll som operativt ansvarig för den digitala marknadsföringsbyrån Be Better Online är han med och formar morgondagens digitala marknadsföringsstrategier.
Tobias Lindh
Tobias Lindh är chef för betalteknikföretaget Adyen i Norden och Baltikum, med kunder som Spotify, Elgiganten och H&M. Adyen hanterar betalningar på nätet, i mobilen och i fysisk miljö världen över. Tobias har arbetat på Adyen sedan 2012 då kontoret i Norden öppnades. Tobias är något av en betalningsveteran med över 20 års erfarenhet av att hjälpa företag digitalisera sina betalningsstrategier på nätet och i fysisk miljö. Han har tidigare arbetat på Worldpay, Royal Bank of Scotland och dåvarande Kinnevikbolaget 3C Payments. Han delar regelbundet med sig av lärdomar från att arbeta med några av världens största e-handlare och retailers.
Torkel Hallander
Torkel har varit e-handelsentreprenör i över 10 år. Han har varit ägare och involverad i Bythjul, Mekster, Cykelkraft, Animail, Textilgallerian, Eastlane och nu senast tooorch.com som blir sveriges enda cykeldäckexpert online.
Veronica Hellman
Veronica jobbar som Sales & Account Manager för den skandinaviska marknaden på Channable som är ett datafeed management-verktyg