PriceRunners utveckling och framtidens e-handel

Jonny träffade för ett tag sedan techprofilen Nicklas Storåkers för att i podcasten E-commerce SUCCESS prata Pricerunners utveckling och framtidens e-handel. Nickas var redan i 25 års ålder VD för Avanza och idag är han delägare och VD på PriceRunner. Han investerar även i en hel del bolag och har en god insyn i hela e-handelsbranschen. I avsnittet pratar vi om hur han varit med och utvecklat företaget från det att han trädde in, om Googles monopolställning på sök i Sverige och om framtidens e-handel.

I podden får du höra mer om Pricerunners verksamhet och deras tillväxtresa. Lyssna här eller där poddar finns.

Programledare: Jonny Rosengren
Medverkande: Nicklas Storåkers
Producent: E-commerce Recruit

PriceRunner

Nicklas Storåkers klev in som VD på PriceRunner för fyra år sedan. PriceRunners arbetar för att utveckla den bästa tjänsten för jämförelseshopping som finns. Innan Nicklas tog sig ann rollen bestämde han sig för att lägga de två första åren på att förbättra basen, som trots ett att de var ett väldigt lönsamt bolag, var eftersatt.

PriceRunner är för sin framgång beroende av en hög organisk synlighet och direkttrafik. De tar betalt per klick vilket gör att de inte kan driva trafik genom betalad sökordsannonsering utan att göra en negativt affär. De jobbar även mycket med ambassadörsprogram där de låter “vanliga” människor testa produkter och agera testpanel. I intervjun hör du mer om PriceRunners arbete med att driva trafik till sajten.

Lyssna på avsnittet med Nicklas Storåkers här eller där poddar finns.