Som vanligt så går tiden lite för fort och påsken är runt hörnet. Påsken är den perfekta tiden att köra några sms-marknadsföringskampanjer för att öka din försäljning. Med SMS-marknadsföring kan du snabbt och enkelt nå dina kunder var de än befinner sig och få fram ditt budskap. Här är fyra SMS-marknadsföringskampanjer som du kan använda för att öka din försäljning i påsk:
1. Inspirera dina kunder – Tipsa om produktnyheter inför påsk
Beroende på vad din e-handel säljer så behöver du självklart anpassa din kampanj. Kanske har du något som dina kunder behöver inför skidsemestern på påsklovet eller något pynt som kan piffa upp påskmiddagen. Skicka en påminnelse via SMS om att påsken närmar sig och inspirera mera!
2. Påskäggsjakt – Engagera dina kunder
En jakt på påskägg är kanon för att engagera dina kunder och uppmuntra dem att köpa. Göm ett virtuellt påskägg på din webbplats eller ett fysiskt i butik och ge kunderna rabatt eller pris när de hittar det. SMS-marknadsföring är perfekt för att skicka ledtrådar till dina prenumeranter om påskäggsjakten.
3. Påsktävling – Ett kreativt sätt att lansera en ny produkt
En påsktävling är ett superbra tillfälle för dig att samla dina potentiella kunders kontaktinformation. För att delta i tävlingen ger man ifrån sig sina kontaktuppgifter, kanske består tävlingen av att gissa hur många många godisar som finns i påskägget eller något annat som passar bra med just din e-handel. Använd SMS-marknadsföring för att skicka ut notiser om tävlingen och uppmuntra även befintliga kunder att delta. Vinnaren vinner då den nya produkten som ska lanseras, och samtidigt får flera nya och befintliga kunder får info om den nya produkten.
Sammanfattningsvis kan SMS-marknadsföring vara ett kraftfullt verktyg för att driva försäljning och engagera dina kunder under påsken. Du kan locka nya kunder, behålla lojala kunder och öka dina intäkter med hjälp av kampanjer. Därför är det dags att börja planera dina SMS-marknadsföringskampanjer för påsk redan idag – Lycka till!