I denna intervju träffar Jonny Rosengren, Nordic Nests VD, Bank Bergström.
Bank Bergström kom till Nordic Nest, tidigare Design Online, för tre år sedan. Han saknade vid tiden erfarenhet från e-handel men har under dessa år haft en imponerade tillväxtresa och vuxit bolaget till en omsättning på 450 miljoner kronor.
I intervjun berättar Bank om deras fortsatta tillväxtresa under de senaste åren och om vad som är viktigt för att växa ett bolag. Vi pratar även om digital marknadsföring och om vilka digitala strategier som är viktiga för att lyckas.
Här kan du lyssna på intervjun med Nordic Nests VD:
I intervjun berättar Bank om de saker han tror är viktigt för att lyckas. Baserat på detta har Nordic Nest tre stycken mål för att nå sin tillväxt; väldens bästa kundupplevelse, världens mest engagerade team och en lönsam tillväxt.
Ska man välja en sak så är det kundnöjdhet som Bank skulle prioritera. Varje dag följer han betyget på Trustpilot och veckomötet inledes alltid med att prata kundnöjdhet. Nöjda kunder ger också nöjda anställda enligt Bank. Alla vill ju jobba med att göra kunder glada – allt blir roligare då.
3 råd för framgångsrik e-handel
Bank från Nordic Nest ger här tre stycken råd för att lyckas med att skapa en framgångsrik e-handel.
- Vad ska du erbjuda kunden.? Svara först på denna fråga.
- Kör igång och testa. Gör mer saker och tänk inte för mycket.
- Håll i pengarna. Det finns idag en stor mängd tjänster och produkter man kan investera i men prioritera och köp inte allt. Tänk logiskt och kritiskt innan du köper en produkt.