sökmotoroptimering för varje produkt

Sökmotoroptimering för varje produkt

Jag har ofta skrivit om sökmotoroptimering och anledningen till att du ska satsa på denna möjlighet att skapa en långsiktig investering i din webbplats. Anledningen blir större och större med en växande publik med mobiltelefonen i hand som dessutom kommer explodera igen inför 2017.

Att synas i sök innebär att dina produkter, var och en för sig, får en unik optimering för sitt sökord och den kommer synas bättre i sökmotorerna. Varje produkt har en bild, en rubrik, en underrubrik eller flera och dessutom en beskrivning av produkten på minst 300 ord. Allt enligt de publiceringsregler som Google satt för att man ska nå kvalitet i varje unik sida som publicerats på internet.

Anpassa dig till användarna

Ser vi på behovet av användarna använder man sök både i mobil och dator för att hitta produkter och annat man vill veta mer om. Dina produkter i din ehandelsbutik gör ingen skillnad utan har även de en attraktion om du lyckas med din sökmotoroptimering. Det kräver alltid en investering att nå ett resultat och här är det viktigt att man följer de riktlinjer som finns.

Optimera alla ingredienser i varje artikel

Förstå Google och anpassa din webbplats för att synas i sök. det finns egentligen inga hemligheter utan du måste följa de riktlinjer som finns för publicering. Exempelvis bör du skapa en rubrik på varje produkt som innehåller ditt sökord för din artikel, du bör skriva en beskrivande text som fungerar i mobil sök. Du skapar en bild som har en snabb laddningstid och bibehållen kvalitet i rätt format för att vara optimerad för sök.

Tänk på att google är den största sökmotorn och faktiskt äger mer än 95% av marknaden i sök. Den andra sökmotorn är Youtube som även den drivs och ägs av Google som ger resultat för rörlig media. Någonting som absolut växer och gynnar dina produktfilmer.

Sökmotoroptimering för alla artiklar

En webbplats gynnas av varje artikel i den och varje artikel du skriver får en plats i sökresultatet. Tanken kring hur du kan komma före dina konkurrenter tar upp den mesta tiden av all ehandel där du ser dina konkurrenter ligga steget före dina resultat. Följer du de riktlinjer som finns med Google kommer du nå resultat du kanske inte förväntat dig och idag kan det ta upp till 6 månader att komma dit men det kan i en mindre konkurrentutsatt bransch gå mycket fortare.

Engagemang, inriktning och digital strategi sätter gränderna för hur långt du kan nå.